Využite silu influencerov pre vašu značku

Influenceri, ktorí reálne predávajú vašu značku a produkt

Oct 13, 2025

Nedávny prieskum jednej zo slovenských agentúr ukázal, že takmer 4 z 10 slovenských marketérov vnímajú, že influenceri zásadne ovplyvnili pozitívne ich marketing. Influenceri dnes už totiž nie sú len “pekný doplnok kampane”. Ak s nimi značka pracuje systematicky, dokážu spájať viaceré potreby marketérov: priniesť rýchly výkon a zároveň budovať značku.

Celosvetové dáta zároveň ukazujú, že influencer marketing sa stal pevnou súčasťou marketingového mixu. Podľa posledných prieskumov považuje až 84 % značiek influencer marketing za efektívny a priemerná návratnosť na Instagrame dosahuje zhruba 5€ za každé investované euro. 

Zároveň, až 54 % zákazníkov hovorí, že je pripravených kúpiť produkt na základe odporúčania influencera, ktorému dôverujú, a na TikToku dokonca 78 % používateľov už takto reálne nákup urobilo.

Unikátny koncept: Performance x Content x Brand fit

Influenceri majú v súčasnosti výrazný vplyv na predaj a sú neoddeliteľnou súčasťou marketingových stratégií. Poznajú svoje publiká, vedia, ako s nimi autenticky hovoriť a ich odporúčania často rozhodujú o tom, čo skončí v nákupnom košíku. 

Vďaka nášmu dátovo orientovanému prístupu dokážeme značkám efektívne pomôcť dosahovať ciele, minimalizovať plytvanie rozpočtom a maximalizovať návratnosť investícií.

Pri výbere influencerov využívame model Performance - Content - Brand fit, ktorý preverí nielen čísla zásahu, ale aj kvalitu obsahu a hodnotovú zhodu so značkou. Dôležitú úlohu pri výbere hrá náš vlastný dátový nástroj Influence Builder od Data on Steroids, ktorý monitoruje viac ako 5 000 slovenských influencerov nad 5 000 followerov a ďalších 13 000 nanoinfluencerov. Influencerov porovnáva na základe pokročilých výkonnostných metrík, umožňuje nám odhaliť falošných followerov a identifikovať reputačné riziká pre značky. Nástroj porovnáva reálne cenníky influencerov a odporúča férovú cenu za spoluprácu, čo šetrí čas aj rozpočet.

Nový produkt pre značky, ktoré chcú vyťažiť z influencerov maximum

Spojením expertov z agentúr Socialists, Data on Steroids, Wiktor Leo Burnett pod jednou značkou Think Big Collective sme vytvorili unikátny produkt InfluenceMAX, ktorý vníma influencerov ako plnohodnotný mediálny kanál, pracuje s dátami, jasnými cieľmi a merateľnými výsledkami. Každý influencer má vopred definované KPI, ktoré má doručiť. Tento prístup tak nahrádza subjektívny výber influencerov podľa pocitu rozhodnutím podloženým tvrdými dátami.

LIDL ako dôkaz, že to funguje

Prístup a metodológia produktu InfluenceMAX sa osvedčil aj pri spolupráci so značkou LIDL. Nešlo o jednorazové kampane, ale o tri na seba nadväzujúce vlny. Každá ďalšia vlna bola lepšia než tá predchádzajúca - rástli nielen dosahy, ale aj kvalita zásahu a efekt na brandové metriky. Tvorcovia / influenceri dostávali jasné KPI a honorár sa viazal na ich splnenie. Vďaka tomu vznikal obsah, ktorý bol autentický a zároveň merateľný.

Prečo je to dôležité práve teraz?

Slovenskí marketéri v spomínanom prieskume hovoria najmä o tlaku na efektivitu. Zároveň však vidia, že bez investície do značky sa rast dlhodobo spomaľuje. InfluenceMAX je jedným zo spôsobov, ktorý dáva influencer marketingu jasné pravidlá: zmeniť “náhodné spolupráce” na plánované médium, ktoré doručuje výsledky a zároveň posilňuje značku.

Stiahnite si rebríček 100 najvyhľadávanejších značiek

Súhlasím so spracúvaním mojich osobných údajov obchodnými spoločnosťami Wiktor Leo Burnett, s.r.o.  so sídlom Leškova 5, 811 04 Bratislava, Starmedia, s.r.o., so sídlom Leškova 5, 811 04 Bratislava, Leopard Production, s.r.o., so sídlom Sreznevského 3, 831 03 Bratislava, Socialists, s.r.o., so sídlom Leškova 5, 811 04 Bratislava, v rozsahu životopisu alebo portfólka na účel zaradenia do elektronickej databázy uchádzačov o zamestnanie, v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“) a relevantnými ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Vyhlasujem, že všetky osobné údaje v uvedenom rozsahu sú presne, správne a aktuálne. Tento súhlas je udelený na dobu 1 roka alebo do doručenia písomného odvolania tohto súhlasu akýmkoľvek spôsobom. Súhlas máte právo kedykoľvek odvolať zaslaním e-mailu na adresu wlb@wlb.sk alebo zaslaním písomného oznámenia na adresu: Leškova 5, 811 04 Bratislava.

Ups! Pri odosielaní formulára sa niečo pokazilo.
Autor článku:
Michaela
Štefanidesová
Digital Account Director